Traç expressiu i cal·ligràfic: el traç de l’aigua

Places exhaurides!!

Ens introduïm a l’edició artística del llibre d’art, a partir de la pràctica cal·ligràfica expressiva amb eines de diferents tipus: des de les més tradicionals fins algunes altres més experimentals que podem crear nosaltres. El tema central del taller serà l’aigua i el seu recorregut per Sant Joan les Fonts, traçant un camí que ens conduirà cap a l’experimentació del traç. Treballarem diferents tècniques de composició gràfica, cal·ligràfica i la tècnica del collage. Farem plecs -acordions (concertines) i una edició plegada.

• Introducció a la cal·ligrafia expressiva: explorarem el paper amb instruments personalitzats que prendrem de la natura (branquillons, fulles, pedres…) i juntament amb el color de les tintes descobrirem formes noves, textures, rastres i empremtes. Un espai per recuperar el moviment de la mà i del gest creatiu espontani.
  • Farem petites sortides a l’entorn natural de Sant Joan per observar textures naturals i agafar elements orgànics per dissenyar els nostres instruments cal·ligràfics.
  • A partir de propostes concretes, farem petites edicions artístiques en paper (llibres d’artista amb diferents formats, enquadernacions i tècniques).

(Si us interessa poseu-vos en contacte amb l’escola i us informarem de properes activitats)

Llistat de material necessari:

• Aquarel·la líquida (2-3 blaus diferents. Tipus Ecoline)
  • Tinta xinesa
  • 1 pluma: (porta pluma) + plumilla punta flexible
  • Pinzells (punta plana num. 12 i punta normal)
  • 1 pipeta de plàstic
  • Cordill prim i fils, agulla
  • Bloc de dibuix tipus Guarro o Canson de 200g. A3
  • 2 Papers de diferents gramatges: tipus aquarel·la, Kraft, cartulines, 50 x 70 cm

Professora: Cristina Simon Pascual

Doctora en Comunicació Visual (UB). Dissenyadora gràfica, artista visual i investigadora independent en projectes de disseny i cultura visual. Llic. en Història de l’Art amb una formació específica en l’àmbit de la cal·ligrafia i la tipografia. Postgrau en Estudis d’Educació, Comunicació i Museus (UdG) i Màster en Tipografia, Disciplines i Usos (UB). Amb més de catorze anys d’experiència docent com a titular de disseny gràfic a diferents Escoles d’Art: l’EA Llotja-Barcelona, ESDAPC Catalunya i l’EA Olot. Col·laboradora al Grau en Disseny (UNIBA) i a la UOC. Vocal del CODGC i membre de l’àrea d’investigació “Arrels del Gràfic” en la gestió i execució de projectes relacionats amb la tipografia i el patrimoni tipogràfic. Projectes de comissariat en diferents cicles de ponències, creació de continguts i gestió de projectes expositius vinculats al patrimoni gràfic i tipogràfic. Compagino l’activitat docent en diferents centres universitaris amb l’activitat professional, artística i investigadora.