Il·lustració de monstres, bestioles i personatges fantàstics + 16 anys

Professora: Montse Rubio

T’agradaria aprendre a dibuixar i pintar personatges fantàstics dels teus llibres i pel·lícules preferides o inventar-te’ls? En aquest curs treballarem d’una manera dinàmica el procés d’esbós, documentació, creació i finalment de realització de l’original en blanc i negre.

Un tastet del curs:

– Què és un personatge de fantasia, monstre o bestiola i quines diferències tenen amb els “reals”.

– Com inventar i crear a partir de la nostra imaginació o de la realitat. Aprendrem, si ens cal, a documentar-nos amb referències del nostre entorn, fotogràfiques o digitals.

– Teoria sobre anatomia de persones, animals i éssers i desenvolupament d’entorns fantàstics.

– Creació dels esbossos dels nostres monstres i personatges i de l’ambientació fantàstica que l’envoltarà.

– Materials emprats a color, tècniques i suports – Teoria del color general i aplicada a la tècnica o tècniques escollides.

– Com preparar el nostre dibuix a llapis per poder-lo pintar.

– Realització de les il·lustracions originals.

– Cap a final de curs i amb els nostres millors personatges o monstres farem un petit fanzín grupal on lluir totes les nostres creacions. El fanzín es farà en format digital, pdf, però els alumnes el podran imprimir pel seu compte si volen.

MATERIAL

Primera part del curs (blanc i negre):

– llapis de grafit o portamines HB, B, 4B – goma d’esborrar i maquineta – quadren d’esbós o folis A4 (90 g o més)

Segona part del curs (color):

– retoladors, punta fina, llapis de colors, cretes, etc. (ens adaptarem al material que porti cadascú i que ja tingui a casa) – paper vegetal – aquarel·la, gouache o acríl·lic, pinzells i drap blanc (opcional) – quadren de dibuix A4 o A3 (mínim 200 g) Si teniu dubtes amb el material de color porteu inicialment el que tingueu a casa i podeu consultar a l’inici del curs.

Altre material: 3€ trimestrals per material de suport (fotocòpies) per documentar-nos

Sóc la Montse Rubio, il·lustradora i escriptora juvenil de fantasia. Fa anys que em dedico a il·lustrar, escriure i dissenyar llibres distribuïts principalment a Espanya encara que també tinc
publicacions als Estats Units, Llatinoamèrica i països de parla anglesa. He publicat, entre altres editorials, amb Edelvives, Planeta, Tramuntana, Teide i Thule.
M’apassionen els mons fantàstics, el folklore, les bestioles, les bones històries i el color, sobretot les aquarel·les.
Des de fa uns anys em podeu trobar a Olot, al meu taller artístic Tocaboires, envoltada de les meves creacions, els meus pinzells, una bona tassa de te i hores i hores de Spotify.

Podeu veure els meus treballs aquí:

Web: https://tocaboires.art/montse-rubio/